· 

Geen pasen zonder ei!


En, zeg eens eerlijk, hoeveel heb jij er al verorberd?? Blijf er maar eens af, paaseitjes!! Ze liggen al vanaf eind januari in de winkels voor het grijpen, dus is het haast een onbegonnen zaak. 

 

Ach, 1 paas-eitje dat kan toch geen kwaad? Nee, hoor als het er bij 1 blijft......😂😂😂, doe dat maar eens. Want 1 zo'n klein eitje is al zo`n 40 kcal. Uhmmmm nu, daar moet je al 15 minuten extra voor gaan wandelen. En zeg nou zelf wat is nou 1 paaseitje........

 

In het voorjaar vliegen de "lijn" programma`s je op de tv ook weer om de oren en de ene afval hype, is nog niet over gewaaid (superfoods) en de volgende is er weer (koolhydraatarm). Het wordt steeds moeilijker om te geloven in het succes van een van hen. De berichten erover zijn ook zo wisselend als wat en uiteindelijk eindig je zwaarder dan ooit!

Alle goede voornemens van januari ten spijt, tussen denken en doen blijkt een groot verschil te zitten. Hoe kunnen we dan wel weerstand bieden tegen zoveel verleidingen?  Wie echt de "knop" om wil zetten, moet komen met een concreet actie plan.

 

Maar wat bedoel ik daar nu mee? Bijvoorbeeld dit: als je veel in de auto zit en gewend bent daar te snacken, zorg je voor een flesje water en een bakje kleine tomaatjes of een boterham! Ga ook niet aan het eind van de dag, moe, naar de winkel en besluit ter plekke welke boodschappen het worden. Het risico is dat je makkelijker een verkeerde keus maakt, of je al snel teveel neemt. Zorg van te voren dat je weet wat er in huis is en maak een boodschappen lijstje. Je behoedt jezelf voor impuls aankopen. En zo zijn er nog tal van concrete afspraken te bedenken. Met alleen het idee, ik wil gezonder gaan eten, zo`n abstracte gedachte kom je er niet.

 

Het blijft lastig te ontsnappen aan de overvloed in winkels. Zeker omdat er zoveel keus is, waarvan niet altijd duidelijk is dat het zo`n ongezonde keuze is, maar die wel degelijk voor een extra speklaag zorgen. Hoe vaak denk je niet het valt wel mee, dat ene koekje mag ik wel. Maar is het ook 1 koekje, of worden het er toch 2 -> 3 de koektrommel leeg??

Vaak wil je elke dag weer een uitzondering maken en dat werkt gewoon niet. Dan ben je op de weegschaal gewoon het haasje!

Even de reminder:

Kleine paaseitjes (8 gram/stuk)

Paaseitje witte chocolade - 45 kcal

Paaseitje melkchocolade - 45 kcal

Paaseitje pure chocolade - 40 kcal

Paaseitje gevuld (lichte vulling, likeur) - 37 kcal

Paaseitje gevuld (zware vulling, noot/praline) - 52 kcal

Grote paaseieren (50 gram/stuk)

Paaseieren witte chocolade - 270 kcal

Paaseieren melkchocolade - 270 kcal

Paaseieren pure chocolade - 260 kcal

Paaseieren gevuld (lichte vulling, likeur) - 232 kcal

Paaseieren gevuld (zware vulling, noot/praline) - 325 kcal

Paasfiguren en diverse

Middelgroot figuur melkchocolade (150 gram) - 800 kcal

Groot figuur melkchocolade (200 gram) - 1100 kcal

Paasbrood

Palmpaashaantjes (50 gram) - 148 kcal

 

Paasstol (1 snee, 55 gram) - 167 kcal

Reactie schrijven

Commentaren: 0

Je kan mij ook hier vinden:

Facebook

Twitter

Instagram

Linkedin

Google+

 

 

 

 

EHVoedingsadvies, Lekker in je vel coach!

Mijn missie is om de 40+ vrouw meer kwaliteit van leven en

gezondheid te laten ervaren. Door een op jou toegespitst

voedingsadvies en leefstijl-interventies die helemaal bij

jou en je leefstijl passen. 

 

EHVoedingsadvies| Ruiter 20 | 3232 RH Brielle

email: info@ehvoedingsadvies.nl