ZOMER IN MIJN ACHTERTUIN

Zomer in mijn achtertuin.

Het is heerlijk weer, we hebben een lekker stuk gefietst over mooi Westvoorne en dan is het tijd voor….  een lekker glaasje en een hapje in de tuin. Misschien lekker barbecueën, maar ja, je wil ook wel gezond en veilig eten. En laat dat nou heus allebei kunnen! 

 

Veilig:

  • Steek bij barbecueën de aanmaakblokjes ruim op tijd aan, zodat ze geheel verbrand zijn en de kolen met een laagje witte as zijn bedekt. 
  • Voorkom aanbranden en gooi verbrande stukjes weg.
  • De afstand van het rooster moet zo groot mogelijk zijn.
  • Ook is het beter om vlees dat langere tijd nodig heeft om gaar te worden eerst te voor te koken en daarna te marineren.
  • Laat het eten niet te lang buiten de koelkast staan. Maak kleine porties zodat de rest tot gebruik in de koelkast kan blijven.
  • Haal vlees en vis zo kort mogelijk voor bereiding uit de koelkast.
  • Rauwe producten mogen niet met elkaar in aanraking komen.

Gezond:

  • Maak een lekkere groene salade, bijvoorbeeld gevuld met boontjes, mais, appel, tomaten, komkommer enz.... En eet meer salade dan vlees.
  • Gebruik mager vlees en kip.
  • Maak gevarieerde vis en groentepakketjes. (bv. stukje zalm in folie, peper, zout en wat dille, klein scheutje witte wijn ongeveer 15min. op de bbq of een aluminium bakje met courgette, ui, paprika, champignons, peper, zout en een beetje olijfolie)
  • Gebruik olie met mate, met een olijfolie spuitje kan je heel makkelijk de vis en groenten pakketjes van een beetje olie voorzien.
  • Pas op met stokbrood en vooral de kruidenboter…

 

Ook in een gezond eetpatroon kan je echt lekker barbecueën. Bij deze een slank recept voor kip spiesen 4 personen:

- 400 gram Kipfilet, Paprika en Ananas

Snijd de kip in grote dobbelstenen, leg het vlees minimaal één uur in een marinade van 2 el. Ketjap asin, 1 teentje Knoflook, ½ tl. Honing, ½ el. Tomatenpuree en Peper.

Rijg om beurten kipfilet, ananas, paprika en herhaal dit 1 x aan een spies.

 

Lekker met:

Slanke knoflooksaus op basis van magere yoghurt, uiteraard knoflook en met een beetje peper, of een rode saus (hier zit weinig vet in) bv.: Ketchup of Curry.

 

Als toetje kun je lekker fruit roosteren. Bijvoorbeeld ananas op een stokje of aardbeien en peer in folie, echt heel lekker met een bolletje sorbetijs.

 

Eet smakelijk! 

 

Elke maand stuur ik een nieuwsbrief, met leuke, gekke weetjes, met recepten en wat praktijk nieuws, wil je die ook ontvangen? Geef je dan hieronder op!

Reactie schrijven

Commentaren: 0

Je kan mij ook hier vinden:

Facebook

Twitter

Instagram

Linkedin

 

 

 

 

 

EHVoedingsadvies, Lekker in je vel coach!


Wanneer je aanleg hebt om wat zwaarder te zijn, heb je eigenlijk levenslang! Mijn missie is dan ook om te kijken hoe je het zo leuk en  lekker mogelijk kan hebben, om een voor jou zo gezond mogelijk gewicht te bereiken! 

 

EHVoedingsadvies| Ruiter 20 | 3232 RH Brielle

email: info@ehvoedingsadvies.nl