Suiker namen

Labels lezen

 

Belangrijk is dat je vanaf nu heel erg consequent de ingrediënten labels gaat lezen om te kijken of en hoeveel suiker ergens in zit. Bedenk dat 1 theelepel suiker ongeveer 4 gram is. Dus als ergens 40 gram suiker in zit, dan weet je hoeveel theelepels je nou eigenlijk naar binnen werkt. Dat is voor mij altijd erg shocking om te beseffen! Fabrikanten gebruiken heel sneaky andere benamingen voor suiker, zoals maltodextrine, zodat het lijkt alsof het er niet in zit. 

 

Je vraagt je misschien af of basterdsuiker dan een ongeraffineerde suiker is, omdat het niet wit is. Helaas, basterdsuiker wordt gemaakt door aan witte suiker een oplossing van bijvoorbeeld melasse (reststroop) of invertsuiker toe te voegen. Het is dus echt een geraffineerde suiker en niet geschikt voor een suikervrij dieet.

 

Ik heb een lijstje gemaakt van de termen die ik vaak tegenkom die geraffineerde suiker aan duiden. Ik hoop dat dit helpt om de keuzes tijdens het boodschappen doen wat makkelijker te maken. Mocht er iets ontbreken, laat mij dat weten, dan vul ik ‘m aan!

  • Basterdsuiker
  • Bietsuiker
  • Bruine suiker
  • Cassonade
  • Dextrose
  • Fructose
  • Fructosestroop
  • Geleisuiker
  • Glucose-fructosestroop
  • Glucosestroop
  • Griessuiker
  • Inuline
  • Invertsuiker
  • Kandijsuiker
  • Kristalsuiker
  • Maltodextrine
  • Maltose
  • Maisstroop
  • Melasse
  • Poedersuiker
  • Rietsuiker
  • Sacharose
  • Sucrose
  • Siroop
  • Suiker
  • Tafelsuiker
  • Vanillesuiker

Je kan mij ook hier vinden:

Facebook

Twitter

Instagram

Linkedin

 

 

 

 

 

EHVoedingsadvies, Lekker in je vel coach!


Wanneer je aanleg hebt om wat zwaarder te zijn, heb je eigenlijk levenslang! Mijn missie is dan ook om te kijken hoe je het zo leuk en  lekker mogelijk kan hebben, om een voor jou zo gezond mogelijk gewicht te bereiken! 

 

EHVoedingsadvies| Ruiter 20 | 3232 RH Brielle

email: info@ehvoedingsadvies.nl